:baroo

15. august 2017

Fra Sverige til Danmark

Etter noen fine dager i Sverige gikk turen videre til Danmark. Vi hadde noen dager fri hvor vi fikk gått på strandtur og bytur. For oss er det viktig at hundene også blir inkludert i aktivitetene vi gjør. Ikke noe problem å reise sammen med Nala og valpene, valpene har blitt så store og rolige. Det er en fryd å våkne opp til hunder som er glade når de står opp, logrende haler og mye snakk så kan vi vel si at det er en fin start på dagen.

Etter 5 avslappende dager var det igjen klart for nok en utstillingsdag i Fuglebjerg. Er det en grunn for akkurat det navnet? Hele plassen var dekket med nettopp fuglefjær, godt ikke våre hunder er spesielt opptatt av eller redd for fjær. Dagen startet kaldt og surt, noen hadde definitivt slått av solen haha… Vi var så heldig å ha selskap av Therese og Maria Kindberg i vårt telt, ikke noe problem å dele telt med så hyggelig selskap. Basenji var først ut i ringen, Luna ble handlet av Frank Rue og Tinka av meg. Jentene viste seg godt for dommer, spesielt Tinka som satte fart i ringen. Tinka vant av søstrene og vant også over hannvalpen som hun gikk mot dermed ble Tinka BIR-valp. Nala hadde god konkurranse i championklassen med to andre gode konkurrenter. Sverige gikk av med seieren og Norge kom på en god 2 plass med CK og ny Dansk Champion, hurra det var det vi kom for å vi er så stolt av vår fantastiske Nala.

Vi ventet på gruppe valp da Tinka ble BIR valp, en stor gruppe med valper møtte opp. Tinka gjorde en like flott opptreden i gruppa som tidligere på dagen, tenk lille Tinka gikk rett til topps med BIS valp wooohoooo. Jubelen stod i taket på teltet til team Catarro. Jeg forstod ikke at vi vant med en gang de ropte opp Catarro Cani First Lady, jeg forstår nemlig ikke så godt dansk hihi.. 😛 Men skjønte det etterhvert… Fantastisk gøy at vi gikk til topps. Ikke nok med det, men Therese Kindberg gikk til topps med BIS Veteran og BEST IN SHOW med sin tispe. For en dag for Basenji-eiere. Etter en lang dag med kaldt vær og yr dro vi tilbake til hotellet. Både hunder og vi var slitne og sultne, vi unnet oss en bedre middag for å feire vår nye danske champion. En ny utstillingsdag ventet dagen etter.

Dag 2 var i gang etter veldig god natt med søvn, heldigvis litt mer sol denne dagen, det var bare å komme seg avsted for nye muligheter. Basenji gikk sist i ringen, heldig for oss da solen endelig viste seg. Jentene tullet litt mer i dag og bestemte seg for at i dag skal vi ikke gå like bra. I fullt trekk dro de fremover med hodet i bakken, fokus var ikke på topp. Allikevel fikk de god kritikk å igjen med utmerket temperament, Luna ble nr 2 og Tinka ble nr 1 og BIM valp. Nala ble BIR og var alene i konkurransen. Hun viste seg flott i ringen for dommer Rodi, Nala klinket også til i BIS gruppen med å bli BIS 4. Jeg var mer en stolt over en ny dag med gode plasseringer. Nala stod der så fornøyd å snuste på den flotte rosetten sin. Som gave til meg selv som handler måtte jeg shoppe to nye utstillingsbånd i lykkerusen min. To helt fantastiske dager i Danmark. Vi fikk det vi kom for å mer enn det.

Da var det bare å sveve den lange turen hjem til Norge, men først en liten tur innom Ullared og et besøk til oppdretter Gro Udby. Vi måtte jo få til et bilde med Gro og Nala og alle rosettene, …eehh Gro og jeg var sikkert mer stolt enn hva Nala var, hihi… Fortsatt en lang veg hjem til Sørlandet gjenstod, men hva gjør vel det når du bare har et stort smil om munnen. Hjemme kl 05:00 på morgenen var det over og ut. Takk alle involverte for noen fantastiske dager og ikke minst var det hyggelig med nye bekjentskaper.

Vi ses plutselig igjen.

:baroo
About Jeaneth Catarro
En blandingsrase, en elegant tispe, gyllen av farge og uten rynker. Meget godt gemytt, noe sjenert, men med bestemte meninger. Langer godt ut i ringen.